LABOS - LABORATUVAR OTOMASYON SİSTEMİ
17025 Kapsamında akredite olmak isteyen laboratuvarlar müşteri ve bilgi gizliliğinin sağlandığı, numunenin her türlü işleminin takip edilebildiği yazılımlara ihtiyaç duymaktadır. LABOS Laboratuvar otomasyon sistemi Çevre, Kimya, Gıda, Halk Sağlığı laboratuvarları için özel geliştirilmiş, client-server veya web tabanlı versionu bulunan entegre bir çözümdür. 2008 yılında geliştirilmeye başladığımız otomasyon bir çok devlet laboratuvarı ve özel laboratuvarda halen başarıyla hizmet vermektedir.
Barkod ile Numune takibi
Numune kabulden,rapor çıkana kadar barkod ile takip
Numuneler kabul onayı aldıkları zaman, sistem her numune için benzersiz bir numune numarası oluşturur. Artık numune analiz, onay ve rapor hazırlanması gibi tüm işlemlerde bu numara ile takip edilecek; sadece yetkili kişilerin numune sahibi bilgilerine erişimi olacaktır.
E-İmza desteği
Raporlarınızı E-imza ile gönderin.
Bildiğiniz gibi elektronik imza ile atılan imzalar, aynı ıslak imza gibi bağlayıcıdır. Raporlarınızı elektronik imza ile imzalayabilir, müşterilerinize e-posta yoluyla ulaştırarak zaman, işgücü, hemde kargo maliyetlerinizde tasarrufa gidebilirsiniz.
Verimliğinizi arttırın.
Laboratuvarınızın daha etkin çalışmasını sağlayın.
Numune laboratuvarınıza ulaştıktan sonra gerçekleşen tüm adımları otomasyonumuzla takip edebilirsiniz. Parametrelerin analistlere otomatik dağıtımını yapabilir; otomatik rapor çıkış tarihlerini belirleyebilir; hangi rapor yazdırılmış, gecikmiş parametre var mı? kargolar gönderilmiş mi? vb. sorunlarınıza LABOS ile yanıt alarak etkinliğinizi arttırabilirsiniz.
Bulutta çalışın.
Tüm bilgilerinize istediğiniz yerden ulaşın.
Otomasyonu kendi sunucularınızda barındırabileceğiniz gibi; bizim sunucularımızda da barındırabilir, istediğiniz her yerden bilgilerinize güvenle ulaşabilirsiniz. Bulut üzerine taşımak yazılım maliyetlerinizi oldukça düşürecektir.
Doküman yönetimi
Tüm kalite dokümanlarınızı takip edin.
El kitabı, kullanım kılavuzu, prosedür, vs. tüm kalite dokümanlarınızı harici bir yazılıma ihtiyaç duymadan oluşturun, düzenleyin, kullanıcılara dağıtın, izleyin, revize edin.
Müşterilerinize odaklanın.
Müşteri yönetimini kolayca yapın.
Müşterilerinizi detaylı bilgilerle kaydedin. İsterseniz bakiye limitleri tanımlayın. Günlük, haftalık, aylık ajandalar oluşturun. Tüm haraketlerini bir tuşla kolayca listeleyin.
Modüller
- Laboratuvar yönetim modülü

- E-imza modülü

- Doküman yönetimi modülü

- Cari modülü

- Fatura modülü

- Raporlandırma modülü

- Teklif modülü

- Cihaz takip modülü

- Duyurular

Laboratuvar Yönetim Modülü
Numune Kabul, dağıtım, analiz, sonuç onay işlemlerinin gerçekleştirildiği; raporlarının alındığı; paket, parametre tanımlarının yapıldığı modüldür. Numune, numune kabul personeli tarafından sisteme kaydedilir. Varsa Taşeron bilgileri vs. bilgilerde kaydedilir. Eğer analiz için uygunsa numune kabul şefi tarafından kabul edilir ve sistem tarafından numune ve kabul numaraları verilir.Numune kabul tarafından barkodları ve numune kabul formları basılır. Tanımı yapılmış parametreler otomatik olarak analistlere dağıtılır veya elle dağıtım yapılır. Sonuçları çalışan analistler analiz başlangıç-bitiş tarihlerini, parametre sonuçlarını, varsa sapmaları, notlarını sisteme girerek bölüm şefine gönderir. Onaylanan numuneler raporlama için hazırdır. İstenirse hata vs. durumunda, her adım yetkiler dahilinde geri alınabilir. Üretilen her rapor veri tabanında oluşturulma tarihi, oluşturan gibi bilgiler ile saklanır.(Geçmiş bir rapora revize edilmiş yeni rapor formatınızda değil, üretildiği zamanki haliyle ulaşırsınız.) Numune kabul defteri, geciken numune ve parametreler, raporlandırma ve faturalandırma için bekleyen numuneler, kargolanacak raporlar vs. bir çok listeleme yapılabilir.
E-imza Modülü
Gelişen teknoloji sayesinde artık, raporları E-imza ile imzalayarak müşterilerinize elektronik ortamda ulaştırabiliyorsunuz. Müşterileriniz tarafından, teslim şekli elektronik ortamda talep edilen sonuç raporları PDF dosya formatında imza yetkililerine e-imzaya sunabilir, imzası tamamlanmış raporların mail yoluyla gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Tüm üretilen e-imzalı sonuç raporlar otomatik olarak veritabanında saklanarak istediğiniz an tekrar kullanımınıza sunulur. Sistem şu an piyasada kullanımda olan tüm kart okuyucularla uyumludur.
Doküman yönetim Modülü
Kalite sorumluları tarafından önce klasörler, personel grupları, yetkiler tanımlanır. Herhangi harici bir programa gerek kalmadan MS Word, MS Excel, Open office belgeleri oluşturup düzenleyebilirsiniz. istediğiniz kadar onay adımı tanımlayıp, sırayla onaylar tamamlandıktan sonra dağıtım gruplarına dokümanın dağıtılmasını sağlayabilirsiniz. Dokümanlar için revizyon talebinde bulunabilir, revizyonları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Dağıtılan dokümanların kimler tarafından okunduğunu takip edebilir, dosya muhteviyatı formu gibi raporlarınızı rahatça tek tuşla alabilirsiniz.
Cari Modülü
Müşteri bilgileri ayrıntılı bir biçimde (numune alma adresleri, fatura adresi, Yetkililer, raporlar nasıl ulaştırılacak) sisteme tanımlanır.İstenirse bir cari limit tanımlanarak müşterinin belli bir bedelden fazla analiz yapması kontrol edilebilir. Yapılan tahsilatlar, gelen numuneleri rahatlıkla izlenebilir.
Teklif Modülü
Müşterilere verilecek tekliflerin oluşturulduğu ve takip edildiği modüldür. Yazım aşamasındadır.