LABOS - LABORATUVAR OTOMASYON SİSTEMİ
17025 Kapsamında akredite olmak isteyen laboratuvarlar müşteri ve bilgi gizliliğinin sağlandığı, numunenin her türlü işleminin takip edilebildiği yazılımlara ihtiyaç duymaktadır. LABOS Laboratuvar otomasyon sistemi Çevre, Kimya, Kozmetik, Gıda laboratuvarları için özel geliştirilmiş, client-server veya web tabanlı versionu bulunan entegre bir çözümdür. 2008 yılında geliştirilmeye başladığımız otomasyon bir çok devlet laboratuvarı ve özel laboratuvarda halen başarıyla hizmet vermektedir.
Barkod ile Numune takibi
Numune kabulden,rapor çıkana kadar barkod ile takip
Numuneler kabul onayı aldıkları zaman, sistem her numune için benzersiz bir numune numarası oluşturur. Artık numune analiz, onay ve rapor hazırlanması gibi tüm işlemlerde bu numara ile takip edilecek; sadece yetkili kişilerin numune sahibi bilgilerine erişimi olacaktır.
E-İmza desteği
Raporlarınızı E-imza ile gönderin.
Herhangi harici bir uygulama kullanmadan raporlarınızı sorumlularınız e-imza ile imzalayabilir, imza takibini gerçekleştirebilir , müşterilerinize e-posta yoluyla ulaştırarak zaman, işgücü, hemde kargo maliyetlerinizde ciddi tasarrufa gidebilirsiniz.
Verimliğinizi arttırın.
Laboratuvarınızın daha etkin çalışmasını sağlayın.
Numune laboratuvarınıza ulaştıktan sonra gerçekleşen tüm adımları otomasyonumuzla takip edebilirsiniz. Parametrelerin analistlere otomatik dağıtımını yapabilir; otomatik rapor çıkış tarihlerini belirleyebilir; hangi rapor yazdırılmış, gecikmiş parametre var mı? kargolar gönderilmiş mi? vb. sorunlarınıza LABOS ile yanıt alarak etkinliğinizi arttırabilirsiniz.
Bulutta çalışın.
Tüm bilgilerinize istediğiniz yerden ulaşın.
Otomasyonu kendi sunucularınızda barındırabileceğiniz gibi; bizim sunucularımızda da barındırabilir, istediğiniz her yerden bilgilerinize güvenle ulaşabilirsiniz. Bulut üzerine taşımak yazılım maliyetlerinizi oldukça düşürecektir.
Doküman yönetimi
Tüm kalite dokümanlarınızı takip edin.
El kitabı, kullanım kılavuzu, prosedür, vs. tüm kalite dokümanlarınızı harici bir yazılıma ihtiyaç duymadan oluşturun, düzenleyin, kullanıcılara dağıtın, izleyin, revize edin.
Müşterilerinize odaklanın.
Müşteri yönetimini kolayca yapın.
Müşterilerinizi detaylı bilgilerle kaydedin. İsterseniz bakiye limitleri tanımlayın. Günlük, haftalık, aylık ajandalar oluşturun. Tüm haraketlerini bir tuşla kolayca listeleyin.
Modüller

- Laboratuvar yönetim modülü

- Müşteri portal

- E-imza modülü

- Numune alma planı

- Dış Laboratuvar numune takip modülü

- Cari modülü

- Fatura modülü

- Raporlandırma modülü

- Teklif modülü

- Doküman yönetimi modülü

- Cihaz takip modülü

- Duyurular

Laboratuvar Yönetim Modülü
Numune Kabul, dağıtım, analiz, sonuç onay işlemlerinin gerçekleştirildiği; raporlarının alındığı; paket, parametre tanımlarının yapıldığı modüldür. Numune, numune kabul personeli tarafından sisteme kaydedilir. Varsa Taşeron bilgileri vs. bilgilerde kaydedilir. Eğer analiz için uygunsa numune kabul şefi tarafından kabul edilir ve sistem tarafından numune ve kabul numaraları verilir.Numune kabul tarafından barkodları ve numune kabul formları basılır. Tanımı yapılmış parametreler otomatik olarak analistlere dağıtılır veya elle dağıtım yapılır. Sonuçları çalışan analistler analiz başlangıç-bitiş tarihlerini, parametre sonuçlarını, varsa sapmaları, notlarını sisteme girerek bölüm şefine gönderir. Onaylanan numuneler raporlama için hazırdır. İstenirse hata vs. durumunda, her adım yetkiler dahilinde geri alınabilir. Üretilen her rapor veri tabanında oluşturulma tarihi, oluşturan gibi bilgiler ile saklanır.(Geçmiş bir rapora revize edilmiş yeni rapor formatınızda değil, üretildiği zamanki haliyle ulaşırsınız.) Numune kabul defteri, geciken numune ve parametreler, raporlandırma ve faturalandırma için bekleyen numuneler, kargolanacak raporlar vs. bir çok listeleme yapılabilir. Karar kuralı uygulayacak personel tanımlayabilir, şef onayından önce personelin karar kuralı seçimi yapmasını sağlayabilirsiniz.
E-imza Modülü
Emek ile ürettiğiniz raporlarınızı kağıda basmak, sorumlulara imzalatmak, imzalı raporları müşteriye ulaştırmak ciddi bir iş gücü, zaman ve maddi kaynağa mal olmaktadır. Teknolojik gelişmeler sayesinde elektronik ortamda nitelikli e-imza ile imzalanan belgelerde yasal olarak geçerli olmaktadır. Otomasyonumuzun tam entegrasyonu sayesinde harici herhangi bir uygulamaya ihtiyaç duymadan; üretilen sonuç raporların sorumlulara imza için gönderilmesi sağlanmakta, kimlerin imzaladığı takip edilebilmekte, imzaları tamamlanan raporlar PDF formatında mail olarak gönderilebilmektedir. Modül sayesinde müşterilerinize çok daha hızlı rapor ulaştırabilirken, kâğıt, toner, kargo vs. masraflarını da azaltabilirsiniz. Tüm üretilen e-imzalı sonuç raporlar otomatik olarak veritabanında saklanarak istediğiniz an tekrar kullanımınıza sunulur. Sistem şu an piyasada kullanımda olan tüm kart okuyucularla uyumludur.
Müşteri portal
Cari modül üzerinde oluşturduğunuz kullanıcı adı ve parola sayesinde müşterileriniz portal'a giriş yapabilir. Portal üzerinde onlar için oluşturduğunuz teklifleri görebilir ve onaylayabilirler, tamamlanmış analizlerine ait e-imzalı raporları görüp, pdf olarak indirebilirler.
Numune Alma planı
Düzenli numune alımı yaptığınız müşterilerinizi sisteme tanımlayabilir, alım tarihi yaklaştığında personelinizi alarmlar ile uyarabilirsiniz. Zamanı gelmiş numune alımlarını bir tuş vasıtasıyla numune kabul kaydını yapabilir, belli periyodlarda tekrarlanmasını sağlayabilirsiniz. Personel takvimine alımı işleyebilir ve bu şekilde aylık iş planınızı takip edebilirsiniz.
Teklif Modülü
Müşterilere verilecek tekliflerin oluşturulduğu ve takip edildiği modüldür. Fiyat teklifi oluşturabilir, teklif çıktısı alabilir, revize edebilir, kurum içi onaya sunabilir, teklifi elektronik ortamda müşterinize ulaştırabilirsiniz. Onaylanmış tekliflerinizi bir tuş ile numune kabul bölümüne aktarabilirsiniz.
Cari Modülü
Müşteri bilgileri ayrıntılı bir biçimde (numune alma adresleri, fatura adresi, Yetkililer, raporlar nasıl ulaştırılacak) sisteme tanımlanır.İstenirse bir cari limit tanımlanarak müşterinin belli bir bedelden fazla analiz yapması kontrol edilebilir. Yapılan tahsilatlar, gelen numuneleri rahatlıkla izlenebilir.
Doküman yönetim Modülü
Kalite sorumluları tarafından önce klasörler, personel grupları, yetkiler tanımlanır. Herhangi harici bir programa gerek kalmadan MS Word, MS Excel, Open office belgeleri oluşturup düzenleyebilirsiniz. istediğiniz kadar onay adımı tanımlayıp, sırayla onaylar tamamlandıktan sonra dağıtım gruplarına dokümanın dağıtılmasını sağlayabilirsiniz. Dokümanlar için revizyon talebinde bulunabilir, revizyonları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Dağıtılan dokümanların kimler tarafından okunduğunu takip edebilir, dosya muhteviyatı formu gibi raporlarınızı rahatça tek tuşla alabilirsiniz.